K najvýznamnejším a najzaujímavejším dopravným stavbám Bratislavy patrí električkový tunel pod Bratislavským hradom. Výstavba prebiehala od roku 1943 a ukončená bola v roku 1947. Prepája Kapucínsku ulicu v historickom centre s dunajským nábrežím, presnejšie Nábrežím armádneho generála Ludvíka Svobodu. Pôvodne šlo o cestný tunel. Má dĺžku 792,2m. Tunel disponuje výraznými, kamennými vstupnými portálmi, ktoré mu dodávajú charakteristický, azda v súčasnosti už historický vzhľad, hoci ním jazdia najmodernejšie električky MHD. Tie majú vnútri tunela k dispozícii dve koľajové protismerné dráhy. Premávka v tuneli je teda obojsmerná. Tunel slúži najmä preprave osôb zo sídlisk v Karlovej Vsi a Dúbravke.
Tunel bol v určitých obdobiach priechodný i pešo, čo bol vcelku zaujímavý zážitok. Dnes by sme to už však neodporúčali, nakoľko je monitorovaný kamerami a podobne. Pre fanúšikov dopravy, špeciálne tej koľajovej, je to však zaujímavý tip na výlet. Dopravíte sa sem jednoducho, električkou, ktorá má z každej strany tunela blízku zastávku. Takisto dobrý prístup je bicyklom po nábreží. Stačí sa priviezť k stavbe Riverparku a tunel je na dosah. Takýto výlet môže byť zaujímavý i pre rodinky s deťmi, ktoré sa isto radi pozrú na električky vynárajúce sa a miznúce v tuneli. Dajú sa dobre pozorovať zo Žižkovej ulice nad tunelom. Oveľa lepšie však bude, ak sa ním s deťmi aj preveziete. Jazda týmto starým tunelom má svoje čaro.
V tesnom susedstve tunela si môžete pozrieť mauzóleum Chatama Sofera, prejsť sa popri Dunaji na promenáde, alebo si vyjsť na Bratislavský hrad zaujímavým schodiskom tzv. Strmou cestou. Pri tuneli v oblasti, nábrežia Dunaja, sa nachádza i žulová lezecká platňa s trvalým istením, ktorá sa využíva na nácvik lezenia v prírodnom teréne.